
In dit bericht vind je nieuws, nieuwtjes en huishoudelijke mededelingen van Kattenvoorlichting.nl. Als er door omstandigheden aangepaste openingstijden van toepassing zijn, dan post ik dat ook in dit bericht.
Inhoudsopgave
- 1 Tot nader order geen verzending met Homerr
- 2 Ik stop met herplaatsen
- 3 Opschoning 19 juli 2025
- 4 Duurzaamheid
- 5 Weergavefout op de website
- 6 Partner van Webwinkelkeur
- 7 Minder fraaie weergave na update (voortdurend sinds februari 2024)
- 8 Géén meldingen van gemiste oproepen! (sinds november 2023)
- 9 Laat je telefoonnummer achter als je een voicemail inspreekt
- 10 ’s Avonds en in de weekenden gesloten (sinds september 2023)
- 11 Inhoudsopgave bij berichten (sinds februari 2023)
- 12 Vragen of opmerkingen?

Tot nader order geen verzending met Homerr
Als service voor kattenbaasjes bied ik in mijn kattenwinkel vrijwel alle mogelijkheden voor verzenden aan en voor de kattenbaasjes die geen haast hebben met hun bestelling, is ook Vinted GO (voorheen Homerr) een keuze om je bestelling mee te laten verzenden.
Er zijn grote problemen met Vinted GO / Homerr. Pakketten raken kwijt en pakketpunten stoppen ermee, waardoor pakketjes niet kunnen worden afgehaald door klanten.
Ik had op 6 oktober 2025 overleg hierover met een van de pakketpunten waar ik vaak kom en de medewerker van de winkel zei: “ze gaan ten onder aan hun eigen succes”.
Totdat de problemen zijn opgelost, bied ik verzending met Homerr niet meer aan omdat de problemen té groot zijn en veel mensen hun bestelling niet blijken te ontvangen. Dat wil ik natuurlijk niet laten gebeuren! Je kunt gebruik maken van alle andere verzenders die worden aangegeven bij het afrekenen in de kattenwinkel.
Ik stop met herplaatsen
Voor de honderden (tevreden) eigenaren die hun kat sinds 2003 via mij herplaatst hebben, zal dit nieuws als een grote schok komen.
Met ingang van 1 juli 2025 stop ik met het bemiddelen bij herplaatsing van katten. Ik heb jarenlange successen op mijn naam staan, maar “post-Corona” is het moeilijk – en zelfs onmogelijk – gebleken om katten te herplaatsen. Sinds 2022 neem ik vrijwel geen katten meer aan voor een persoonlijk begeleid herplaatsingstraject. Ik verwijs door naar andere kanalen, die vind je in dit bericht.
De prijslijst en het aanmeldingsformulier voor herplaatsing heb ik van mijn website verwijderd. De enige prijzen die ik nog heb, zijn van de producten in mijn kattenwinkel.
Persoonlijk kattenadvies blijft!
Gratis persoonlijk kattenadvies geven is mijn hartenwerk ♥ en dat blijf ik doen. Je mag me altijd mailen of bellen, óók als je graag advies of overleg wil over het herplaatsen van je kat. Ik denk met alle plezier met je mee en kattenadvies blijft gratis. Ik kan je ook tips geven.
De meeste tips heb ik hier al beschreven, maar ik erken de noodzaak van persoonlijk overleg hierover en daarvoor blijf ik beschikbaar. Kosteloos – en voor iedereen.
Ben je daar blij mee, dan zou ik het heel erg waarderen als je een donatie doet of een aankoop doet in mijn kattenwinkel. Dat geeft mij de mogelijkheid om iedereen deze gratis service te blijven bieden. ♥
Opschoning 19 juli 2025
Verschillende berichten zijn opgeschoond, waardoor zeer oude berichten mogelijk niet meer (alle) foto’s bevatten. Mocht het een informatief bericht zijn waar foto’s zijn weggevallen, dan mag je het altijd melden zodat ik de foto’s er opnieuw in kan zetten.
Duurzaamheid
In het kader van duurzaamheid worden verzenddozen hergebruikt. Ongeacht het uiterlijk van de doos is het door jou bestelde artikel altijd nieuw. De enige uitzondering hierop is de categorie met licht beschadigde of gebruikte artikelen, die dan uiteraard worden aangeboden tegen een lagere prijs. Het staat er zeer duidelijk bij, als dat het geval is.
Weergavefout op de website
Ik heb een ICT-bedrijf in de arm genomen om een aantal verbeteringen door te voeren in mijn online kattenwinkel.
Helaas zien mensen die mijn website vaker bezoeken een onjuiste weergave, met levensgrote vinkjes en icoontjes.
Dit is heel makkelijk op te lossen gelukkig!
- Op de pc: toets CTRL-F5 tegelijk 1x in
- Op mobiel: wis je internetgeschiedenis
Sorry voor het ongemak!
Partner van Webwinkelkeur
Ik ben trotse partner van Webwinkelkeur!
De toelatingsprocedure voor het Webwinkelkeur is behoorlijk intensief geweest. Juridische zekerheid en bescherming van alle partijen heeft altijd hoog in mijn vaandel gestaan. Ik had bij de start van mijn bedrijf al veel tijd en geld geïnvesteerd in verschillende documenten, die opgesteld zijn door mijn huis-jurist Naomi. Die documenten stel ik overigens ook GRATIS ter beschikking aan kattenbaasjes die via een andere weg een kat adopteren en dat wordt enorm gewaardeerd. Je vindt alle gratis downloads in mijn kattenwebwinkel.
Om aan het keurmerk te voldoen, moesten kleinere wetten en regeltjes op de juiste plaatsen op mijn website komen te staan. De strenge regelgeving, ingegeven door de ACM, is bedoeld om de kopende consument te beschermen. Ik vind dat heel erg belangrijk!
Kattenbaasjes die mij al jaren kennen en trouwe volgers op mijn social media-kanalen, die kennen mij wel en weten dat ik integer en klantvriendelijk ben.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het spannend is om bij een webwinkel te bestellen als je een bedrijf helemaal niet kent. Ik wilde die zorg wegnemen door te voldoen aan de strenge eisen van Webwinkelkeur.
Daarnaast bied ik ook extra zekerheid door verschillende mogelijkheden voor achteraf betalen (Klarna, PayPal, creditcard, etc.).
Ik hoop jullie hiermee allemaal een fijne wervaring te geven!
Minder fraaie weergave na update (voortdurend sinds februari 2024)
Altijd vervelend als plugins worden geüpdatet en een verslechtering blijken te zijn (voortdurend probleem sinds februari 2024). De plugin voor de inhoudsopgave is geüpdatet en nu is bij een zoekopdracht de weergave minder fraai helaas (er is geen tekst meer te zien, maar een lelijke weergave van de inhoudsopgave van het bericht, zie een voorbeeld hierboven). De ontwikkelaar heeft het een jaar later nog steeds niet opgelost helaas.
Géén meldingen van gemiste oproepen! (sinds november 2023)
In november 2023 ben ik van het KPN-netwerk over gestapt naar Vodafone en dat bleek een grote vergissing. Helaas heb ik een abonnement van 2 jaar, dus dit probleem zal niet op korte termijn opgelost zijn! Het bereik in mijn woonomgeving (aan het bos en aan de spoorlijn) is matig, maar erger is dat ik bij Vodafone vrijwel geen meldingen krijg van gemiste oproepen en óók niet altijd meldingen krijg van een ingesproken voicemailbericht!
Laat je telefoonnummer achter als je een voicemail inspreekt
Ik controleer iedere werkdag of ik ingesproken voicemails heb – en dan bel ik zo snel mogelijk terug. En zoals ik ook in de welkomstboodschap heb ingesproken: laat je telefoonnummer achter als je een voicemailbericht inspreekt! Anders kan ik je dus niet terugbellen.
Op de website staat het al overal: e-mail is de beste contactmogelijkheid, omdat ik iedere werkdag sowieso de spoedmails beantwoord. Stuur dan ook een mailtje, ook als het spoed is!
’s Avonds en in de weekenden gesloten (sinds september 2023)
Met ingang van 1 september 2023 is Kattenvoorlichting.nl & Kattenherplaatsing.nl ’s avonds en in de weekenden gesloten. Op zaterdag en zondag worden e-mails niet gelezen en de telefoon wordt niet beantwoord. Ik lees dus ook geen apps in het weekend.
Van oudsher is maandag hier de drukste dag van de week en dat zal door mijn weekendsluiting alleen nog maar méér worden. Elke maandag zijn er veel inkomende telefoontjes, spoedmails en ben ik bezig met terugbellen.
Mocht je op maandag nog geen reactie van mij hebben gehad, dan graag nog even geduld tot je vanzelf bericht/antwoord krijgt, spoedmails beantwoord ik zo snel mogelijk, maar ook dat zijn er vaak meerdere per dag!
Ook op alle officiële Nederlandse feestdagen is mijn bedrijf gesloten.
Inhoudsopgave bij berichten (sinds februari 2023)
Sinds de update van de inhoudsopgave functioneert deze niet meer goed (februari 2023). In veel berichten wordt de inhoudsopgave onjuist weergegeven. Het is natuurlijk onmogelijk om dik 600 berichten op de website te gaan nalopen en handmatig aan te passen, dus ik corrigeer de onjuiste inhoudsopgaven van verschillende berichten op het moment dat ik ze tegenkom.
Vragen of opmerkingen?
Heb je een vraag of opmerking over mijn website? Zie je iets anders dat niet goed werkt? Laat het me gerust weten! Ik ben het beste bereikbaar via e-mail. Gezien de doorlopende drukte kan het een aantal dagen duren voordat ik kan reageren. Ik beantwoord iedere mail! Denk je dat je geen reactie van mij ontvangen hebt? Controleer dan je map met ongewenste e-mail of je spambox.